Thursday, January 6, 2011

FENOMENA KFCM?

Fenomena KFCM?

KFCM?

Tau tak apa KFCM?
K-KHAIRUL
F-FAHMI
C-CHE
M-MAT




Kehangatan Malaysia mejuarai Piala Suzuki buat pertama kalinya masih terasa.
Boleh dikatakan setiap hari selepas MALAYSIA menjuarai Piala Suzuki , pasti ada cerita di dalam dada-dada akhbar tentang pasukan MALAYSIA.
Pemain-pemain seperti Safee Ali,Khairul Idlan Talaha dan Khairul Fahmi Che Mat sering kali menjadi bahan cerita di dada-dada akhbar,majalah,televisyen mahupun di dalam blog.

Paling jelas menonjol ialah Khairul Fahmi Che Mat,penjaga gol utama pasukan
MALAYSIA.
Memang tidak di sangkal, kehebatan dan ketangkasannya menjaga pintu gol MALAYSIA daripada di bolosi harus di beri pujian.
Tidak ketinggalan juga penyerang seperti Safee Ali yang berjaya menjaringkan gol untuk MALAYSIA.
Khairul Idlan Talaha pula berjaya mengucar kacirkan benteng pertahanan pihak lawan.

Penulis tumpang berbangga juga kerana penulis berasal dari Kota Bharu, satu negeri dengan Khairul Fahmi.

Empunya nama Khairul Fahmi Che Mat,atau lebih dikenali dengan nama 'Apex' kurang dikenali sebelum ini.Semasa awal penglibatanya dalam pasukan Kelantan,Apex di bayangi oleh penjaga gol yang lebih senior dan tinggi seperti Halim Napi,Shahrizan Ismail dan Syed Adney Syed Hassin.
Kehadiran penjaga gol yang tinggi lampai menyebabkan kudrat nya kurang diperlukan.Banyak berada di bangku simpanan dan menjadi rakan 'sparring' ketika sesi latihan.

Segalanya bermula apabila Halim Napi dan Shahrizan Ismail mengalami kecederaan, manakala Syed Adney pula mengalami kecederaan serta keyakinan pihak pengurasan dan peminat telah berkurang gara-gara banyak membuat kesilapan yang mudah.




Kesilapan mudah oleh Syed Adney



Kecederaan ketiga-tiga penjaga gol utama Kelantan itu menjadikan B.Sathinatahan tiada pilihan lain selain menurunkan Apek untuk pertemuan bertemu Selangor pada saingan suku akhir PIALA MALAYSIA.














Pertemuan Kelantan vs Selangor pada peringkat suku akhir Piala Malaysia 2010.
Khairul Fahmi membantu Kelantan memenangi pertemuan ini dengan menyelamatkan beberapa percubaan yang berbahaya dari pihak lawan.




Kelantan juara PIALA MALAYSIA 2010

Setelah membantu pasukan Kelantan menjuarai Piala MALAYSIA buat pertama kalinya, kudrat nya terus di tagih apabila jurulatih Rajagobal memanggil nya untuk melaporkan diri untuk persiapan Sukan Asia di Guangzho,China.Walaupun begitu pasukan MALAYSIA hanya mara untuk pusingan kedua.

Sememangnya Khairul Fahmi memiliki ketangkasan dan mental yang cukup kuat, sehinggakan dapat menyelamatkan sepakan penalti yang di ambil oleh kapten Indonesia. Ditambah pula dengan gangguan-gangguan oleh penyokong 'gila' Indonesia.




Khairul Fahmi ketika menyelamatkan sepakan penalti yang di ambil oleh Firman Utina



Isu pancaran laser benar-benar menjadi kecoh pada final Piala Suzuki baru-baru ini. Pada pusingan final yang pertama di Bukit Jalil,Markus iaitu penjaga gol Indonesia sering kali memujuk pengadil memberhentikan perlawanan di sebabkan pancaran laser. Perlawanan di hentikan kira-kira 5 minit setelah Markus mengajak pasukannya keluar padang.
Macam budak-budak la pulak kan...
Selain itu,media Indonesia juga hebat memperbesarkan isu ini.





Terlebih awal daripada itu, pasukan MALAYSIA juga tidak terkecuali menerima tempias pancaran laser ini ketika MALAYSIA kalah 5-1 kepada Indonesia.





Khairul Fahmi juga tidak terkecuali terkena pancaran laser,tetapi tidak sekali pun dia mengalah atau menunjukkan ketidakpuasan nya semasa perlawanan berlagsung.
Dia hanya menumpukan sepenuh nya fokus pada perlawanan.



Setelah membantu MALAYSIA menjuarai Piala Suzuki, namanya cukup di kenali ramai bukan sahaja di MALAYSIA bahkan di peringkat Asia. Nama nya terus melonjak naik di dalam medium seperti facebook dan twitter..Nama Khairul Fahmi berada di kedudukan kelima tertinggi di dunia bagi trend terkini rangkaian sosial Twitter!






Khairul Fahmi di dalam rancangan Nasi Lemak Kopi O


fan page facebook Khairul Fahmi
http://www.facebook.com/Khairul.Fahmi21

Kemasyurannya kini juga membantu menaikkan pengikut blog si buah hati Khairul Fahmi iaitu Elia.
Penulis sendiri telah membaca blog Elia.
http://jejariruncing.blogspot.com/

Penulis terhibur setelah membaca blog Elia ini.Pelbagai cerita menarik tentang Khairul Fahmi dan juga cerita detik-detik pertemuan mereka bersama.

SK?- Bagi yang terbaik untuk pasukan MALAYSIA DAN KELANTAN deh !!
ALL THE BEST KHAIRUL FAHMI CHE MAT.

1 comment:

sam said...

Footbal is life 4 me tnx 4 great vids