Thursday, January 6, 2011

KARAM SIGH BUAT PENJELASAN

Karam Singh buat penjelasan




KUALA LUMPUR - Wartawan penyiaran Sistem Televisyen Malaysia Bhd. (TV3), Karam Singh Walia (gambar) menafikan dia mabuk semasa didakwa mengeluarkan kenyataan berbau perkauman di sebuah restoran di Klang baru-baru ini.

Katanya, dia masih waras dan sedar apa yang diperkatakan ketika kejadian itu.

Menceritakan semula insiden itu, Karam berkata, dia pada mulanya menegur sikap sekumpulan remaja yang meletakkan motosikal dengan sesuka hati di hadapan sebuah restoran India Muslim.

"Saya marah mereka dan mengatakan 'letak motosikal tidak pakai otak, bodoh punya orang'. Saya ulangi perkataan yang sama selepas duduk di dalam restoran sambil memesan makanan," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Karam berkata, tidak lama kemudian salah seorang penunggang motosikal terbabit telah menuduhnya menghina orang Melayu menyebabkan kira-kira 20 orang lelaki lain mengepungnya.

Apabila merasakan keselamatannya terancam, dia lantas meminta maaf kerana tidak mahu meneruskan perbalahan dan cuba meredakan keadaan.

"Ketika itu saya malu dan tertekan kerana bersama saya ialah anak saudara yang baru pulang dari England dan saya bimbang dia dicederakan. Sebab itu saya memohon maaf kepada kumpulan itu," jelasnya.


SK?-Bagus lah sudah buat penjelasan.Bagi SK?,dua -dua pihak pun salah.Kalau Karam marah pun,jangan lah tegur sebegitu.Kita ada adab dan cara.Budak-budak remaja ni pun satu, ikut suka dia jer,,huh...macam-macam

2 comments:

edy said...

btl tu...bla aku tgk video tu kt fb,,aku rasa malu jgk dgn sikap bdak2 tu...ada yg srg tu da smpai tahap sengkek xde duit sngt ke mntak karam tu payung 1 kdai tu,,,,,drg mrah sbb kna hina tu da btl da...tp nk ambil kesempatan la plak

FIRDAUS HUSAIN said...

mmm...payung satu kedai...