Saturday, December 25, 2010

FESYEN ZAMAN SEKARANG...

Entry SK? kali ini nak bicara sedikit tentang apa yang kita lihat di sekeliling kita hari ini.
Trend fesyen
perempuan muslim zaman sekarang yang agak menyimpang..Cantik hanya pada luaran untuk tatapan..


"Diriwayatkan oleh Imam At-Tabari dalam Al-Mu’jamus Saghir dengan sanad soheh bahawa Rasulullah bersabda yang maksudnya; akan datang suatu masa dalam umatku segolongan wanita berpakaian tapi sebenarnya mereka bagai bertelanjang tanpa pakaian.Sanggul mereka ditinggikan bagai goh unta(bonggol).Kutuklah mereka,sesungguhnya mereka itu terkutuk (dikutuk oleh Allah) "
Hadith - Sahih Muslim, #6840, Narrated Abu Hurayrah

Hadis : Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud :
"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian."(Riwayat Muslim).






"Sanggul mereka ditinggikan bagai goh unta (bonggol)"







"berpakaian bagaikan bertelanjang"






Akak oi,apa fesyen nih? siap posing yang tak tahan tu.Jangan lah kita syok sendiri bila berpakaian dan berfesyen.Tak salah kalau nak cuba gaya baru,tetapi kita ada agama hormatilah kesucian agama.Siapa lagi yang nak jaga,kita sebagai umat-NYA.
Ada sebabnya mengapa Allah melarang kita melakukan sesuatu perkara.
Kalau kita fikir kembali semuanya adalah untuk kebaikan kita.


Islam itu mudah dan indah.Jaga kesucian Islam.
SK?


1 comment:

Cik TeN10 said...

xfaham niat sebenar berpakaian maka inilah jdnye..